Thursday, December 15, 2011

To the other side of Asia

Kinda stumbled this cool portal accidentally today but what is a piece of good finding if it is not to be shared?

In my search of cheapest route to Tashkent (i was sort like need some inspiration to see a friend, kawan mak ni sgt best kerana on his way back to his country, he ask me to visit him), kecian plak aku rasa utk menghampakan orang, i tried to see what is best for me, mungkin setelah bebrapa hari berdoa, yup, the path is getting clearer.

It seems Delhi gonna be another hub destination for me to move to some countries easily. Uzbek, Lahore, Nepal and Bhutan. Maknanya senang saya membuat lawatan balas kepada encik ali, encik farid, shree, chelian, nemi dan yang lain lain berpangkalan di rantau asia sebelah barat. Yup, got inspired to do jejak kawan style of trip after this woth cheaper option.

If you feels to check this cool portal due to user friendliness, please have a look at www.cleartrip.com. Memang saya x sangka dengan harga tambang murah yang berpatutan, Delhi menjadi point selepas ini. Round trip to taskent from delhi adalah sekitar RM1300 menggunakan uzbekistan air dan utk sampai ke delhi pula, Air Asia dengan promo yang ada, memungkinkan round trip keseluruhan menjadi kurang rm2,000. Sebenarnya dibandingkan dengan airlines yang lain (servis penuh), rasanya hub ini adalah yang terbaik. Korean Air pun dalam sekitar rm4,000-5,000.

Ya, website ini juga membantu sesiapa yang ingin merancang perjalanan menggunakan keretapi di India juga bagi backpackers tegar.

Masih membuat kira-kira sama ada saya boleh intai intai punjab atau lahore.

No comments:

Post a Comment